Imię

Nazywać rzeczy po imieniu - cenna umiejętność. 
Jest pewien fenomen w nazwach i imionach. 
Pod względem psychologicznym, nazwanie problemu, uświadomienie go sobie, to często pierwszy krok do zmiany.

Imię...

Bóg rodzi się na ziemii z konkretnym imieniem.
 Jezus Chrystus w niedosłownym tłumaczeniu oznacza m.in.
 Zbawiciel Mesjasz, Wybawiciel Pomazaniec. 
 

Wcześniej, Bóg mówi o sobie do Mojżesza: 
Jestem, który jestem
                                                                       Wj 3,14
A potem, gdy pojawił się na ziemii, zaznaczył: 
O cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię, aby Ojciec był otoczony chwałą w Synu. O cokolwiek prosić Mnie będziecie w imię moje, Ja to spełnię.   
                                                                          J 14, 13-14
Zapewnia Jezus w Wieczerniku. 

Hm... 
Imię... 
Okropność obozów polegała na tym, że wymazywały indywidualne oblicze, indywidualne dzieje człowieka i czyniły go numerem.
                                                                Służyć prawdzie Kard. J. Ratzinger

Na tym cytacie narazie zakończę... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz