Przekonania

- Nie lubię, bo ona jest głupia! - usłyszałam.

Ała.

Przekonania drążą nas jak robaki. Bez względu na to, czy myślimy o kobietach, mężczyznach, "czarnych", "białych", politykach etc... myślimy o bliźnim. Jeżeli mamy przekonania, które oddzielają nas od innych i poniżają, jeżeli podchodzimy do drugiego człowieka bez wiary, nadziei i miłości to lepiej wtedy dobrze się zastanowić.

Trudno myśleć np. o sytuacji i obecnie rządzących w Polsce pozytywnie i z nadzieją, prawda?
A o to właśnie chodzi.

Nikt nie powiedział, że wybierając drogę Miłości
będzie łatwo...



2 komentarze:

  1. Uderzyłaś w stół. :P
    A ja jako te nożyce, piszę: wczoraj usłyszałam genialne zdanie: "Jeśli kogoś nie lubisz - pokochaj go."
    Ciężka sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dzisiaj przeczytałam: "to, co widzę, pokazuje mi, jakie mam myśli. W czystych oczach odbijają się czyste pragnienia, służące dobru. Czystość spojrzenia bierze się z zamiarów mojego serca wobec świata, człowieka."
      (...) "To, czy widzimy dobro w świecie, czy widzimy zło, zmienia jakość naszego życia. Człowiek nieczystych oczu będzie dostrzegał brzydotę, błąd, grzech, cierpienie i będzie żył w brzydkim świecie. A człowiek o czystych oczach dostrzeże wiele Bożych rzeczy. Będzie wyczulony na odblask Boga w tym, co go otacza." (o. M. Pilśniak)
      Dało mi do myślenia...

      Usuń